Känner du inte riktigt igen oss? Idag lanserar vi en ny visuell identitet med ny logotyp och nya färger. Den nya visuella identiteten innebär att vi på ett tydligare och mer enhetligt sätt kan förmedla vårt varumärke, våra värderingar och vår vision.

 

Arbetet med den nya varumärkesplattformen tog fart i våras. Ledningsgruppen, tillsammans med medarbetarna, har gjort ett grundläggande arbete med företagets värderingar, vision, mission och strategiska position – ett arbete som ska återspeglas i så väl kommunikation som det visuella. 

 

Vi på Mirror vill hjälpa fler företag och organisationer att både hantera och generera affärer med hjälp av kreativa, digitala lösningar. Vi har stora tillväxtplaner och att ta fram en ny visuell identitet skapar bra förutsättningar för det arbetet, berättar Jenny Björnfot, Marknadsansvarig på Mirror.

 

En lekfull symbol för natur, design & kreativitet

Symbolen i logotypen återspeglar Mirrors norrbottniska arv. Formen symboliserar ett dansande norrsken eller ett berg som speglas i havet. Speglingen blir dessutom lite av en lek med företagsnamnet. Symbolen kan också ses som ett svepande penseldrag vilket står för design och kreativitet.

Både form och typsnitt är mjukt – för det är det vi strävar efter att vara. Vi värnar om vår familjära, personliga kultur och vi tar hand om varandra – såväl kollegor som kunder. Det vill vi ska synas.

Den nya logotypen och visuella identiteten rullas nu ut efterhand och kommer framöver kommuniceras i samtliga av våra kanaler och sammanhang.

 

Ladda ner vår logotyp

Samarbetspartners som har använt den gamla logotypen i olika sammanhang får gärna ladda ner den nya och succesivt byta ut dem.

 

>>> Hämta logotyp här