Säg hej då till avvikelser nedskrivna på post it-lappar och daterad information som ligger och dammar i en pärm någonstans. Med mDiscover är det lätt att hitta den information du behöver, där du behöver den, när du behöver den.
I korta drag handlar mDiscover om att du med QR-koder och några enkla klick på din mobiltelefon kan komma åt allt från säkerhetsprotokoll och maskindokument till instruktionsfilmer och rutiner. Det unika med systemet är att all information görs lättillgänglig i verkligenheten genom att fästa QR-koder på maskiner och verktyg runt om i lokalen. Därmed hittar du smidigt aktuell information för just den maskin eller plats du är intresserad av, det blir både logiskt och tidsbesparande.
– Du hittar dokumenten där du förväntar dig att hitta den och slipper lägga onödig tid på att leta bland pärmar eller mappar. Det är som att ha en personlig guide direkt i fickan, säger Julia Westman, projektledare vid Mirror.
Avvikelser och beställningar
Systemet passar perfekt för företag inom industrisektorn, även om det går att anpassa och skräddarsy för att möta behoven i olika branscher. mDiscover tar inte bara tillgängligheten till nästa nivå utan låter dig också hantera avvikelser och beställningar på ett smidigt sätt.
– Står du vid en maskin och upptäcker att något är fel kan du snabbt registrera avvikelsen och skicka iväg ärendet för vidare åtgärd, utan fördröjning. Post-it-lappar med noteringar som tappas bort eller ligger och skräpar på någons kontor är med andra ord ett minne blott, säger Julia.
Scanna QR-kod
När det gäller beställningar av material och reservdelar kan du enkelt scanna en QR-kod vid den aktuella maskinen och placera din beställning direkt i din mobiltelefon eller handdator. Snabbt, enkelt och tryggt.
mDiscover finns för närvarande på två språk: svenska och engelska men fler språk är möjliga om behov finns. Inom kort integreras den mot Microsoft 365, vilket innebär att du kan ha dina företagsdokument lagrade i SharePoint och ändå få åtkomst till dem direkt via mDiscover. Det är den ultimata lösningen för att effektivisera din arbetsplats och hålla dig uppdaterad.
– Har man inte ett behov av Microsoft 365 kan man lagra alla dokument direkt i mDiscover istället, berättar Julia.
Kort om mDiscover:
- All information lättillgänglig för alla – direkt i mobilen eller handdatorer som Zebra (t ex instruktioner, rutiner, felkoder, stöd för felsökning)
- Alltid tillgång till den senaste informationen
- Enkel avvikelsehantering
- Smidiga beställningar
- Återrapportering
- Systemet är framtaget av Mirror
Applikationen är skalbar och går att använda fristående eller integrerad i befintliga system. Den är molnbaserad med all data lagrad i Sverige.
Vill ni effektivisera er arbetsplats, digitalisera och göra det enkelt att hitta den information ni söker?