Electrolegio är ett Luleåbaserat företag som bedriver verksamhet inom förnybar energi. De hjälper både företag och privatpersoner att göra genomtänkta, hållbara val inom solceller, batterilagring, elbilsladdning och industri-el. Teamet på Electrolegio består av åtta engagerade medarbetare som alla har samma fokus i sitt arbete: kvalité och snabb leverans.
Även om Electrolegio bara har börjat sin resa har de hunnit hjälpa ett stort antal norr-, västerbottningar och företag att bli mer självförsörjande på el. Trots framgången stod Electrolegio för bara ett år sedan inför en tydlig utmaning.
– Vi var i en situation där vi inte syntes på marknaden - och syns man inte finns man inte, säger Magnus Rönnlund, delägare och operativ chef på Electrolegio.
Han förklarar att för att kunna expandera och växa var det nödvändigt att synas mer, något som företaget saknade både intresse och kompetens för att hantera själva.
Löpande uppdateringar
Samarbetet med Mirror startade hösten 2023 och har sen dess bidragit till att Electrolegio tagit ett stort steg framåt i sin marknadsföring. Logotypen fanns på plats, men den grafiska profilen och strategin för var man skulle synas, hur och när saknades. Det här tog teamet på Mirror tag i och idag hanterar man företagets sociala medier med allt från planering och produktion av kampanjer till de dagliga organiska uppdateringarna.
Mirror har även tagit fram en hemsida med fokus på att ge information till besökare och potentiella kunder men framförallt för att generera nya kunder. Även denna uppdateras kontinuerligt med senaste nytt från företaget och branschen.
Ökad närvaro och fler kunder
Resultatet av samarbetet har varit betydande. Företaget har nu en levande närvaro på sociala medier och välfungerande hemsida som generarar både leads och information till kunder.
- Det har blivit så mycket bättre, vi syns mycket mer och exponeras löpande i sociala medier på ett bra sätt, berättar Magnus.
Enligt Magnus har annonseringen och den nya hemsidan, under första året av samarbetet, lett till omkring 50 leads, vilket bidragit till att driva affärer framåt. För Magnus har samarbetet med Mirror
inneburit att han kunnat frigöra mer tid för andra uppgifter.
Därför blev det Mirror
Valet av Mirror grundade sig på deras goda rykte och struktur. Magnus beskriver samarbetet som smidigt, med hög engagemangsnivå och tydligt hållna tidsplaner. Magnus rekommenderar varmt andra företag att anlita Mirror, särskilt om de, likt Electroleigio, har ett behov av att synas mer men saknar intresset eller kunskapen att hantera det själva.