InTime erbjuder en tjänst för SMS-kommunikation som gör det möjligt för företag och organisationer att skicka påminnelser, aviseringar och marknadsföring via SMS. Sedan början på 2000-talet har de hjälpt regioner, kommuner, landsting och företag över hela Sverige, stora som små och i nästan alla branscher, att använda SMS som ett sätt att öka lojaliteten, köpviljan och kundnöjdheten hos sina slutkunder. År 2017 gick Josefine Åhl in som delägare i företaget och tog över rollen som VD efter att grundaren Lars Nordström gått i pension.
Josefine, som i grunden är utbildad civilingenjör inom datateknik, har suttit som marknadschef och VD i olika teknikbolag innan hon så småningom blev en del av InTime.
Mirror utvecklar den första versionen av tjänsten
Samarbetet mellan InTime och Mirror sträcker sig långt tillbaka i tiden – snart närmare två decennier. 2007 utvecklade Mirror den första versionen av tjänsten och sedan dess har det byggts om, utvecklats och uppdaterats flera gånger om och dessutom har det tillkommit en mängd nya funktioner.
Fokus har varit att skapa en tjänst som är enkel, användarvänlig och driftsäker. En stor mängd SMS skickas till och från applikationen varje dag vilket har ställt höga krav på såväl tillgänglighet som prestanda.
"Vi upplever att vi alltid får det där lilla extra"
- Josefine Åhl, InTime
Ett nära samarbete ger ökat förtroende
Det långa samarbetet har vuxit och utvecklats åt flera olika håll genom åren. Utöver utveckling av själva webbtjänsten så hjälper Mirror nu även till med allt från drift, underhåll och support till webbutveckling och digital marknadsföring.
- Det är så otroligt tacksamt tycker vi, att när man jobbar med en fullservicebyrå som Mirror, så finns det så många olika kompetenser inom så många olika områden. Det är jätteskönt att vi har allt samlat på ett och samma ställe, det sparar oss väldigt mycket tid, säger Josefine.
Det lilla extra
Att samarbeta lokalt har varit, och kommer alltid att vara, viktigt för InTime. Det var en av flera anledningar till att de valde att inleda samarbetet med just Mirror.
- Det som är så bra med Mirror är att vi upplever att vi alltid får det där lilla extra. Det finns alltid någon där när vi behöver hjälp, och den personliga kontakten tycker vi är jättebra, säger Josefine och fortsätter:
- Vi behöver ständigt förbättra oss, ha bättre serverlösningar, snabbare och säkrare teknik och där hänger Mirror hela tiden med och kommer med förslag på hur vi ska lösa saker för att det ska bli bättre.