Kalix Tele24 erbjuder kostnadseffektiv och flexibel kundkommunikation till företag, organisationer och myndigheter dygnet runt, året runt. Företaget grundades 1992 och har sedan dess byggt upp en gedigen erfarenhet av professionella svarstjänster och kundtjänstuppdrag för såväl privat som offentlig verksamhet.
Företaget såg ett behov av att underlätta för kunder att uppdatera och administrera sina uppgifter. Mirror fick uppdraget och tillsammans med Kalix Tele24 utvecklade vi en modern och användarvänlig kundwebb. Med hjälp av kundwebben kan man som kund exempelvis informera om arbetstider, kontaktuppgifter samt ange vilken svarsfras som telefonist/agent ska använda sig av.
Fokus på användarvänlighet
Ett annat behov Kalix Tele24 hade var att gränssnittet skulle vara utformat på ett enkelt och användarvänligt sätt för att effektivisera för förstagångsanvändarna. För att möta kundens behov utfördes en användaranalys och UX-process, som resulterade i ett gränssnitt med enkel navigering, förklarande texter och enhetliga designelement som t.ex statussymbol ifall man är tillgänglig eller ej.
Kalix Tele24 har även gett oss förtroendet att vidareutveckla systemet, ett uppdrag som vi på Mirror ser fram emot.
Kundwebbens front-end lösning är byggd på Sencha Ext.js modern.