Service desk

Den genomgripande tanken bakom vårt koncept för Service Desk är professionell, stabil och effektiv IT-drift – paketerat i ett erbjudande som passar för små och medelstora företag.

IT-drift kan vara omfattande och komplext beroende på miljö och krav. Ingen kund är den andra lik och alla företag har olika behov och förväntningar. Vissa sanningar gäller emellertid de flesta och därför har vi satt samman ett batteri av tjänster som vi grupperat till två olika servicenivåer: 

Funktion 

Denna nivå kan enkelt förklaras så att vi kommer överens om vilken utrustning och vilka programvaror/system i din IT-miljö som vi ska ansvara för. Sedan tar vi hand om driften av dessa till en fast månadskostnad. Om något slutar fungera så åtgärdas detta, snabbt och utan extra kostnad för dig. 

Funktion passar dig som äger utrustning och programvaror själv och vill ha fast månadskostnad. 

Vad som ingår: 

  • Funktionsdrift
  • Förebyggande underhåll
  • Övervakning dygnet runt
  • Effektiv support
  • Tillvalstjänster 

Proaktiv 

Vi övervakar din IT-miljö, alla servrar, datorer, skrivare och nätverksenheter – dygnet runt, året om med ett flertal mätpunkter för att upptäcka allvarliga fel och kontroll på hälsostatus. I nivån Proaktiv omfattar servicen i det fasta åtagandet även ett antal viktiga åtgärder för förebyggande underhåll av IT-miljön.

Antivirus samt uppdateringar från Microsoft och andra viktiga programvaror installeras på både servrar och klienter för att hålla funktion och säkerhet på en hög nivå. Vissa andra underhållsrutiner, till exempel för att hindra att hårddiskarna blir fulla, ingår också i Proaktiv. 

Vill du veta mer? Kontakta Henrik

Henrik Gren

Henrik Gren

Affärsområdesansvarig Teknik

e-post: